Twitter Facebook Delicious Digg Stumbleupon Favorites More

Saturday, February 3, 2018

Борлуулалтын бүсчлэлийг зөв тогтоох нь яагаад чухал вэ?


Чингис хааны үеээс л газар нутгаа бага багаар томруулж, дайсныг дарж, хамгийн үржил шимтэй газрыг хайж, дайн байлдааны тактикаа боловсруулж, үргэлж давшиж байснаас анх байсан газар нутагтаа сэтгэл ханаж, амар тайван амьдрахыг зориогүй юм. Өнөөдөр зах зээлийн өрсөлдөөн дунд жижиглэнгийн компаниуд борлуулалтын бүс нутагтаа хэрхэн амьдарч байна вэ? 


Ямар нэгэн борлуулалтын компаниудад үүсч буй асуудлууд хоёрхон зүйлээс үүдэлтэй. Нэгдүгээрт тодорхойгүй байдал, хоёрдугаарт шударга бус байдал. Жижиглэнгийн борлуулалт хийдэг компаниуд монголд олон. АПУ, Эм си эс Кока кола, сүү хувьцаат компани, талх чихэр гээд л үргэлжилнэ. Эдгээр компаниудын борлуулалтын хэсэг дээр одоог хүртэл борлуулалтын ажилнуудын ачаалалыг тэнцвэржүүлэх, үр дүнг бодитоор үнэлэх, цаашид өсөх боломжтой байхаар бүсчлэлийг тогтоож, зохион байгуулж чадаж байгаа, энэ бүгдийг төгс шийдсэн гэдэгт эргэлздэг.

Ойролцоо потенциалтай 2 бүсийг хариуцсан 2 менежертээ 2 өөр төлөвлөгөө өгөөд, 2 өөр үнэлгээгээр борлуулалтын урамшуулалыг бодох, 1 менежер 10 харилцагчаар 10 сая ₮ борлуулалт хийдэг, нөгөө нэг нь 50 харилцагчаар орж байж 10 сая ₮ борлуулалт хийдэг тэгээд адилхан бонус авдаг, аль хэсэг потенциалдаа тулчихсан, аль хэсэг дутуу байгааг мэдэхгүй яваа бол энд шударга бус байдал байна гэсэн үг юм. Энэ тохиолдолд танай байгууллагын борлуулалт яасан ч нэмэгдэхгүй. Зарим нэг ажилчид чинь ажилдаа сэтгэл дундуур явах нь гарцаагүй. Ийм байхад тэднээс үр дүн, хичээл зүтгэл гарахгүй. Үргэлж харилцагчийн тоогоо нэм, борлуулалтаа өсгө, төлөвлөгөөгөө биелүүл, олон цагаар ажилла гэж шахдаг бол энэ бол борлуулалтын сайн удирдлагын шинж биш. Харин хэрхэн борлуулалтаа өсгөж болох аргыг хамтдаа хайдаг, үлгэрлэн харуулж чаддаг бол энэ жинхэнэ борлуулалтын сайн менежер.

Байгууллагын бүх түвшний ажилтнуудад танай байгууллага хаашаа явж байгаа, хаана хүрэх гээд байгаа түүнд хүрэхэд нь ажилтан нэг бүрийн оролцоо ямар байх нь ойлгомжгүй байгаа тохиолдолд байгууллагын удирдлага та хэн нэгнээс үр дүн шаардах хэрэггүй.

Share:

2 comments:

  1. Яаж тогтоовол дээр вэ ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Хамгийн эхлээд mapping-ийн судалгааг ӨӨРСДӨӨ хийх хэрэгтэй

      Delete

Popular Posts

Миний тухай

Маркетинг судалдаг, аялалд дуртай, хааяа спортоор хичээллэдэг, чаддаг зүйлээрээ бусдад туслахыг хичээдэг...

Followers

Blog Archive

Total Pageviews

Copyright © Мэдсэн, харсан, сурсан бүхнээ... | Powered by Blogger
Design by SimpleWpThemes | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com