- Нийлүүлэлтийн гинжин хэлхээн дэх оролцогч бүрийн хувьд илүүдэл болон тасалдал байнга үүсдэг
- Үйлдвэрлэл болон борлуулалтын төлөвлөгөөндөө өнгөрсөн сар эсвэл өмнөх жилийн мөн үеийг л авч үздэг
- Маркетингийн аливаа үйл ажиллагааны үр дүнг буруу эсвэл дутуу тооцдог. Үүнийгээ төлөвлөгөөндөө ашигладаггүй.
- Зах зээлийн мэдээлэл, судалгааг үйл ажиллагаандаа тогтмол ашигладаггүй
- Шууд эцсийн хэрэглэгч рүү борлуулалт хийдэггүй...
Өөрөөр хэлбэл эцсийн хэрэглэгчийн 1ш бүтээгдэхүүний эрэлтийн өөрчлөлт үйлдвэрлэгч цаашлаад Түүхий эд материалын захиалган дээр 1000ш хүртлээ өөрчлөгдөхийг "The bullwhip effect" гэж үздэг байна. Олон улсад энэхүү нөлөөг бууруулах тал дээр компаниуд маш их судалгаа хийж үйл ажиллагаа, шийдвэр гаргалтандаа ашиглаж байна. Харин монголд энэ чиглэлийн судалгаа дутмаг хийгдсэн байдаг.
Хэрвээ "The bullwhip effect"-ийг бууруулж чадаагүй бол үр ашигтай үйлдвэрлэл гэж ярих нь утгагүй юм. Нэгж үйлдвэрлэгч бүр дээрх энэ үр ашиггүй байдал нь нийт үйлдвэрлэгчдийн хувьд томорсоор макро түвшинд улс орны эдийн засгийн хямралын том шалгаан нь гэж үзэх судалгааны тайлангууд ч бий.
Хэрхэн "The bullwhip effect"-ийн нөлөөг багасгах вэ?
- Том захиалга, борлуулалтаас аль болох зайлсхийх
- Захиалгын давтамжийг нэмэгдүүлэх
- Зах зээлийн мэдээлэлийг үйл ажиллагаандаа ашиглах, бусадтай хуваалцах
- 2 хүчин зүйлээр үйлдвэрлэл борлуулалтаа төлөвлөхгүй байх
- үйлдвэрлэл, трейдинг компаниудын үйл ажиллагааг нэгтгэх
- Үнийн хөнгөлөлт, маркетингийн үйл ажиллагаанаас зайлсхийх /асуудалтай эсвэл шинэ бүтээгдэхүүн биш л бол/
- Үйлдвэрлэгч эцсийн хэрэглэгч рүү хэд хэдэн цэгээр борлуулалт хийх
0 comments:
Post a Comment